a) İlçe içinde nüfus, vatandaşlık ve evlendirme, Kimlik kartı, Pasaport ve Sürücü
belgesi hizmetlerinin mevzuata uygun ve düzgün bir biçimde yürütülmesini,
nüfus kütüklerinin ve adres kayıtlarının eksiksiz, düzenli ve güncel bir şekilde
tutulmasını sağlamak amacıyla gereken tedbirleri almak ve uygulamak,
b) Nüfus hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için
halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak
amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
c) Vatandaşlık başvuru inceleme komisyonuyla ilgili sekretarya görevlerini yapmak.
d) Tanıma-Tenfiz ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
e) Devletimizin taraf olduğu Uluslararası Sözleşmeleri uygulamak.
f) Mevzuat ve Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.